Dreptul la retur
Consumatorul poate anunța Tentasis Online Concept S.R.L. privind decizia de retragere din contract prin completarea formularului de retur disponibil aici: Formular Retur Produs. Retragerea din contract trebuie notificată în termen de 14 zile de la primirea produselor.
Procesul de retur
Obligațiile consumatorului
Consumatorul trebuie să returneze produsele către Tentasis Online Concept S.R.L. personal sau printr-o persoană autorizată (curier) fără întârziere nejustificată, dar nu mai târziu de 14 zile de la notificarea retragerii din contract. Costurile de returnare sunt suportate de consumator. Consumatorul răspunde doar pentru scăderea valorii produselor cauzată de manipularea acestora într-o manieră diferită de ceea ce este necesar pentru stabilirea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.
Produse fără drept de returnare
Nu se pot returna următoarele categorii de produse, decât dacă sunt sigilate, cutia nu a fost deschisă sau nu prezintă urme de deschidere:
Aceste excepții sunt în conformitate cu OUG 34/2014, art. 16.
Scenarii particulare de retur produse
Mențiune generală
Produsele trebuie returnate în starea în care au fost primite, împreună cu toate accesoriile și documentele originale. Orice deteriorare a produselor sau modificarea stării acestora astfel încât să nu mai poată fi revândute va duce la refuzarea returului.
Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform O.U.G. 34/2014: consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 calendaristice zile de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in termen de 14 zile calendaristice de la denuntarea contractului. Se recomanda utlizarea aceluiasi serviciu de transport utilizat pentru receptionarea produselor
Tentasis Online Concept S.R.L. va inapoia contravaloarea comenzii in cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat. Suma inapoiata cat si conditiile de returnare nu includ cheltuielile de transport daca livrarea s-a facut prin alte metode decat cea standard oferita de Tentasis Online Concept S.R.L.
Definitia contractului de vanzare (art. 2, 5.): orice contract in temeiul caruia profesionistul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii.
Art. 12 mentioneaza ca exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (de preferat in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si doar in cazul contractelor la distanta ( orice contract incheiat intre profesionist si consumator in cadrul unui sistem de vanzari la distanta organizat, fara prezenta fizica simultana a profesionistului si a consumatorului, cu utilizarea exclusiva a unuia sau a multor mijloace de comunicare la distanta, panala si inclusiv in momentul in care este incheiat contractul).
Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte.
Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.