Dreptul la retur
Consumatorul poate anunța Tentasis Online Concept S.R.L. privind decizia de retragere din contract prin completarea formularului de retur disponibil aici: Formular Retur Produs. Retragerea din contract trebuie notificată în termen de 14 zile de la primirea produselor.
Procesul de retur
Obligațiile consumatorului
Consumatorul trebuie să returneze produsele către Tentasis Online Concept S.R.L. personal sau printr-o persoană autorizată (curier) fără întârziere nejustificată, dar nu mai târziu de 14 zile de la notificarea retragerii din contract. Costurile de returnare sunt suportate de consumator. Consumatorul răspunde doar pentru scăderea valorii produselor cauzată de manipularea acestora într-o manieră diferită de ceea ce este necesar pentru stabilirea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.
Produse fără drept de returnare
Nu se pot returna următoarele categorii de produse, decât dacă sunt sigilate, cutia nu a fost deschisă sau nu prezintă urme de deschidere:
Aceste excepții sunt în conformitate cu OUG 34/2014, art. 16.
Scenarii particulare de retur produse
Mențiune generală
Produsele trebuie returnate în starea în care au fost primite, împreună cu toate accesoriile și documentele originale. Orice deteriorare a produselor sau modificarea stării acestora astfel încât să nu mai poată fi revândute va duce la refuzarea returului.
Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform O.U.G. 34/2014: consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 calendaristice zile de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in termen de 14 zile calendaristice de la denuntarea contractului. Se recomanda utlizarea aceluiasi serviciu de transport utilizat pentru receptionarea produselor
Tentasis Online Concept S.R.L. va inapoia contravaloarea comenzii in cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat. Suma inapoiata cat si conditiile de returnare nu includ cheltuielile de transport daca livrarea s-a facut prin alte metode decat cea standard oferita de Tentasis Online Concept S.R.L.
Definitia contractului de vanzare (art. 2, 5.): orice contract in temeiul caruia profesionistul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii.
Art. 12 mentioneaza ca exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (de preferat in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si doar in cazul contractelor la distanta ( orice contract incheiat intre profesionist si consumator in cadrul unui sistem de vanzari la distanta organizat, fara prezenta fizica simultana a profesionistului si a consumatorului, cu utilizarea exclusiva a unuia sau a multor mijloace de comunicare la distanta, panala si inclusiv in momentul in care este incheiat contractul).
Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte.
Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.
Nu se accepta retururi daca produsele au fost achizitionate pe persoana juridica.
Politica de retur vehicule electrice
Atentie! Politica de returnare face referire doar la produsele achizitionate online, livrate prin curier si nu la cele cumparate din magazinele noastre fizice. Nu se pot returna produsele comandate online care sunt ridicate direct din magazin.
Atentie ! Legea permite drept de retur doar pentru persoanele fizice.
Atentie! Daca va ganditi sa returnati produsul, NU il utilizati! NU puteti utiliza produsele pe care le-ati primit, inainte de a lua o decizie cu privire la anularea contractului de vanzare-cumparare. Dreptul de retragere exista pentru a va permite sa examinati produsul asa cum ati face-o intr-un magazin, nu pentru a va oferi 14 zile de utilizare gratuita.
Conform legislatiei aplicabile (OUG 34/2014), produsele achizitionate se pot returna in ambalajul original si in aceeasi stare in care au fost receptionate (cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care le-au insotit), in termen de 14 zile calendaristice de la primire, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Returnarea produselor in termenul de 14 zile prevazut de lege se va face pe cheltuiala Clientului, prin intermediul oricarei societati de curierat rapid.
Atentie! Nu vor fi acceptate coletele cu ramburs sau livrare prin Posta Romana.
Rambursarea contravalorii produsului acceptat la retur se va face in termen de 14 zile calendaristice de la receptia produsului.
Coletele care prezinta ambalaje deteriorate, sparte, incomplete, sau sunt expediate cu Ramburs si/sau plata cheltuielilor de transport la destinatie, vor fi refuzate.
Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, ne rezervam dreptul de a solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la optiunea clientului, ii vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia. Acesta clauza se aplica conf. actelor normative in vigoare, in cazul achizitionarii de produse din acest site, folosind tehnicile de comunicare la distanta, aplicandu-se definitiile cuprinse in lege, referitoare la " Diminuarea valorii produsului" ce poate ajunge pana la 100% in cazul produselor utilizate ce nu mai pot fi valorificate din cauza urmelor de montaj sau uzura.
Produsele comandate prin comenzi speciale, externe, pentru care s-a solicitat avans si care au fost aduse la solicitarea clientului, nu se pot returna. Pentru produsele comandate cu avans la care clientul renunta din varii motive, vanzatorul poate retine pana la 100% din avansul inaintat de client.
Pentru produsele ce contin componente electronice, ne rezervam dreptul de a accepta returul doar dupa trimiterea si expertizarea lor in service.
Nu se accepta la retur:
• Produsele asupra carora au fost efectuate interventii neautorizate, cele care prezinta urme de uzura sau folosire excesiva, zgarieturi, ciobituri, lovituri, socuri mecanice / electrice, produsele carora le lipsesc accesorii;
• Produsele ale caror etichete de identificare sunt deteriorate sau lipsesc;
• Produse ce au fost furnizate conform unor specificatii speciale ale clientului (modele customizate);
• Produsele folosite, zgariate, deteriorate sau incomplete, cu urme de uzura, zgarieturi, lovituri, socuri electrice, accesorii lipsa, certificate de garantie lipsa; in acest caz, ne rezervam dreptul de a decide acceptarea returului sau de a opri o suma din valoarea produsului, suma ce va fi comunicata dupa evaluarea prejudiciilor aduse. De asemenea, ne rezervam dreptul de a refuza acceptarea returului in situatia unor abuzuri dovedite conform legislatiei specifice;
• Produsele lipsite de accesoriile si componentele originale;
• Piesele/produsele care prezinta urme de uzura, montaj, vopsire, sudura;
• Produsele aflate in colete ce au mentionata suma de ramburs pe eticheta de transport.